fredag 22 oktober 2010

Bakat massor inför halloween :)

Igår var jag ledig från jobbet och passade på att ta en heldag med Halloweenplanerande och förberedelser! Syrran och hennes son kom på besök så jag fick lite hjälp med att baka de 60 bakelser som gjordes :) Har fortfarande inte hunnit med allt som ska bakas inför detta! Jag fick dock INTE lägga ut de på bloggen förens Halloween varit eftersom de finns risk att någon av gästerna ser och de är ju roligast om de är en överaskning =) Lille Liam var dock inte på sitt bästa humör, väldigt skrikig, klängig och jättetrött och jag höll på att bli halvt galen ibland, haha. Funderar på hur de som har barn gör när de bakar med en liten som ska vara med precis överallt hehe. Tror jag måste fixa barnvakt varje gång jag ska baka när den tiden kommer hehe. Fast jag vill bara poängtera att han har varit med och bakat med mig tidigare och att de var jättekul =) Blev verkligen helt slut efter denna bakingen, ingen rast och ingen ro. Men de knepiga var att när kvällen kom så var jag superpigg, trots att klockan närmade sig midnatt så kändes de som att jag hade kunnat baka mer ;)


Vad tycker ni är tråkigast med att baka och dekorera tårtor? De absolut tråkigaste tycker jag är all disk som blir efter en =) Har ingen diskmaskin och de känns som att jag diskar 3-4 gånger om dagen haha. Ändå är darlingen väldigt snäll och brukar diska efter maten iaf. Sen tycker jag de är väldigt tråkigt att färga in flera kg sockerpasta i en färg. Skulle lätt kunna anställa någon för att göra detta haha =)

Vill också passa på att påminna er om min tävling (går ut på söndag) där jag lottar ut ca 115 stycken muffinsformar. Tävla HÄR du också :-)

5 kommentarer:

  1. Ja, disken är tråkigast. Jag gillar både bakandet och dekorerandet... men disken skulle gärna någon annan få ta. :-)

    SvaraRadera
  2. Håller med om att disken är tråkig. Har inte heller nån diskmaskin. =( Färga sp är inte heller roligt. Men resten är ju ganska kul. Men roligast är nog att äta allt gott. =D

    SvaraRadera
  3. Håller med dig johanna =) Fast jag försöker att inte äta så mycket av de jag gör iaf ;) Är rädd för att rulla fram ;)

    SvaraRadera
  4. Jag hade i 2-3 matskedar lemoncurd i 2.5dl grädde. Det blev väldigt sött ändå. Men man kan nog ha i hur mycket man vill.

    SvaraRadera
  5. Tack för svaret :) Måste testa det någon gång :-)

    SvaraRadera