onsdag 11 augusti 2010

Kärlekstårtan

Fick en beställning av Linus för några veckor sen att göra en överaskningstårta som han skulle ge sin tjej på deras 6 månaders dag idag! Fick ganska mycket fria händer och så här blev den =D Rosorna är penslade med ätbart pärlemorpulver.. Fyllning i tårtan är kinderäggsganache och rabarbermousse :-)
Har fått sms att de var mycket nöjda och att den var jättegod och de tacka så hemskt mycket för all jobb jag lagt ner, redan när han hämta tårtan igår kväll så sa han att den var över förväntan!! Så kul när de blir glada för de man gör :-)



När jag ser bilden så önskar jag att jag hade riktiga bladutstickare, hoppas att de som inte är inne i tårtvärlden inte märker de små felen :)
Min åttonde tårta och jag blev mycket nöjd faktiskt!! Var lite klurigt med denna fondantmattan men efter tredje gången så gick de :D
Nu blir de åter igen att ställa sig vid sockerpastabordet å göra dekorationer!! I morgon ska de hundra bullar och hundra muffinsen levereras...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar