måndag 9 augusti 2010

Baka, baka baka och en lite önskelista :)

Har fullt upp denna veckan med bakning!! Trodde jag skulle göra tre tårtor denna veckan men den ena tårtan byttes ut mot 100 bullar och 100 muffins så nu har jag verkligen att göra... Jobbar ju dessutom heltid så de blir mycket baking på fritiden. Vanligtvis brukar de vara roligt men nu känner jag faktiskt att de är lite mycket, men de går nog. Måste försöka lära mig att ta hand om mig själv ibland också...

Igår började jag baka muffins och idag ska jag försöka hinna klart med alla bullarna och resten av muffinsen så att jag i morgon efter jobb kan göra dekorationer och på onsdag efter jobb frostingen och de sista för på kvällen där ska de levereras.
I eftermiddag ska jag göra en tårtbeställning, ett kärleksfullt hjärta för 2 personer. Kommer nog bli bra =) Milla ska hit för å se hur man gör tårtor också, ska bli kul med sällskap ;) Å så ska ju hon ta med sina grejer å jag är lika nyfiken på å se allt hon fått som när jag får egna paket haha. Ändå var jag ju med när hon beställde men nej jag vill se =)

En liten önskelista:
När man bakar så mycket som jag gör och en hel del ska vispas poröst och mycket grädde ska vispas så blir de att man måste hålla i elvispen läääänge och de kan ju vara lite jobbigt faktiskt. Är supernöjd med min elvisp som jag beala 800 för med lcd skärm och 16 hastigheter (vågar dock bara använda max tvåan haha) men en sån här vispmaskin had enog varit drömmen. Denna får hamna på önskelistan helt enkelt :) (Annars funkar ju darlingen utmärkt som hållare också när han är hemma :D )


Har en vanlig köksvåg och den har funkat bra den med men nu när man bakat mer så har man kommit på att en digital köksvåg vore nog supert, så man ser exakt!! Å denna var ju döläcker :)
Fast eftersom jag mest väger ingredienser å så så borde jag väl skaffa en sån med skål på.. Den läggs också i önskelistan så nu vet ni de kära släkt, familj och vänner :-)
Ps listan kan bli längre, har ju faktist 1,5 månad kvar å komma på fler saker ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar