måndag 2 juli 2018

3D Dinosaurietårta 50x40cm

Så här blev dotterns dinosaurie tårta, det är hon själv som bestämt att hon skulle ha just en sådan sorts tårta dock var det inte så enkelt att få till den så som jag trodde, så jag blev inte helt nöjd. Hon bestämde även smakerna att tårtan skulle bestå utav citronbottnar, creeme cheese fyllning med färska hallon och jordgubbar som sen spacklades med hallonsmörkräm (precis samma som midsommartårtan jag gjorde och receptet hittar du i det inlägget). Sen testade vi även nya smaker av sockerpasta så hon bestämde att vi skulle täcka dinosaurien med citronsockerpasta vilket gav en väldigt syrlig och god tårta =) Meline blev iaf jättenöjd med sin tårta även fast hon tyckte ansiktet såg ut som en noshörning och kroppen såg ut som en sköldpadda men tillsammans så blev det en dinosaurie iaf :) Tårtan blev 50x40 cm och vägde multum med den tjocka tårtbrickan!
Huvudet gjorde jag i förväg i rice krispies treat. Allt är givetvis ätbart!





En bild på hur det såg ut när jag skar till tårtan, minsta dottern Nowelia satt och väntade på smul och fyllningsresterna ;)
Bilder från dessertbordet och kalaset kommer under veckan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar