tisdag 26 juni 2018

Dinosaurie Cupcakes -Choklad+Hallon-

Dinosauriemuffins måste man ju också givetvis ha till ett dinosauriekalas :) Dottern har varit med och bakat till sitt kalas och det är även hon som bestämt att det skulle vara saftiga chokladmuffins med hallonfrosting med chokladsmulor och en plastfigur ovanpå :)



Nöjd dotter som får vara med och baka och bestämma hur allt ska se ut och vad det ska smaka :)
Recepten jag använde denna gången var mitt vanliga basrecept på saftiga vaniljmuffins men jag bytte ut 4 msk mjöl mot 4 msk kakao istället. Hallonfrostingen gjorde jag enligt detta receptet med hallonflorsocker i vilket ger en väldigt tydlig och god smak. Sen tog jag lite av frostingen i en annan skål och färgade grön och fyllde i en spritspåse med en grästyll i. Sen spritsade jag på den vita frostingen med en vanlig tyll och strödde över lite muffinssmulor och sen spritsade jag på lite "gräs" och till sist satte vi på plastfigurerna. Väldigt snabbt och enkelt! Jag frös ner alla 36 muffinsarna färdiga som dom var så det bara är att plocka fram lagom till kalaset på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar