söndag 22 juli 2018

Hitta Nemo och fiskkakor - Spritsade -

I förrgår började jag baka lite till andra dotterns kommande kalas. Tänkte jag skulle baka några kakor lite snabbt men jag förstår inte varför ingenting går snabbt när det gäller mig? ;) Jag bakade 49 kakor  men orkade bara spritsa 35 kakor och med bakningen så satt jag 8 timmar i sträck med dessa, (Nemo kakorna skar jag ut för hand)!  Kakorna och glasyren är smaksatta med äpple essence och blev jättegoda :) Resten av kakorna som blev över fick barnen dekorera och sen åkte vi till grannarna och bjöd på deras kreaktioner, bilder på deras mästerverk kommer i nästa inlägg :)




Här ser ni hur det såg ut under tidens gång när jag spritsade kakorna. Innan jag gjorde dessa hittade jag en jättebra steg för steg beskrivning på youtube som visade hur man gjorde. Tror jag sökte på finding nemo cookies. Dock hade jag ingen färdig kakstans utan skärde ut kakorna själv, plus att jag använde mina egna recept...
Jag använde samma recept som till pikachukakorna bara att jag dubblade receptet och smaksatte med äpple essence istället för passionsfrukt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar