lördag 23 december 2017

Pepparkakor med skumtomtar inuti!

Har ni inte hunnit baka någon julfika ännu? Lugn, om du har 20 minuter över till att göra något så kan jag tipsa om dessa enkla pepparkakorna med en halv skumtomte inuti. Gjorda på enbart 2 ingredienser, färdigköpt pepparkaksdeg och skumtomtar som man delar på mitten. Tryck in en halv skumtomte i en degklump och rulla ihop till en boll och plattar till med en gaffel för ett snyggt avtryck. In i ugnen i 175 grader i 7-9 minuter. Låt svalna å tadaaa så är dom färdiga. 

Jag har ju tidigare berättat att jag inte gillar skumtomtar men gjorde ett försök med att kanske börja gilla dom om jag ändrade konsistensen och gjorde Skumtomtefudge med hackade skumtomtar som jag tyckte blev på tok för sött för min smak, och tänkte ge det en chans till men i dessa kakor. Å ja, det blev inte så sött i och med alla kryddor i pepparkakan men det kändes lite som tuggummi inuti, så njae, nu får det nog vara färdigt med skumtomtar för min del. Men för dom som gillar skumtomtar och pepparkakor är det säkert en hit =)



Receptet hittade jag hos Fixasjälv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar