fredag 1 december 2017

Muffinsbak med männen från RT Arvika

Minns ni att jag för ett par veckor sen besökte Ladies Cirkle där jag fick lära kvinnorna att baka cupcakes. Och nu har jag även fått möjlighet att besöka den manliga motsvarigheten till LC nämligen RT med enbart män för att lära dom också att baka muffins/cupcakes. Och jag måste säga att det var action hela tiden och jag visste inte ens att det kunde uppstå så många problem under ett muffinsbak, som jag blev tvungen att hitta nya lösningar på. Tex så upptäckte vi att Daniel som vi var hos inte hade några riktiga dl mått, matskedsmått, teskedsmått, köksvåg osv så vi fick höfta ganska mycket, han hade köpt lime istället för citron, hallonen som skulle vara frysta hade tinats upp (vilket gör att dom blir mosade under gräddningen), mjölken hälldes ner i fel skål vilket resulterade i världens deg som krävde ett stort lagarbete att försöka reda ut klumparna utan att försöka röra för mycket i smeten eftersom det kan göra att muffinsarna blir sega, blev fortfarande en del småklumpar som la sig som ett täcke på muffinsarna och skapade en spännande krispig yta, smeten hälldes upp i en speciellt spritspåse med en kladdfri tyll och sen var tanken att fylla på samma påse men någon hade då sett dom andra spritspåsarna som var till för frostingen och fyllt på smet även i en sån så det rann ju rakt igenom istället, han hade visst ingen äggklocka (tur det finns mobiler iaf), och han hade visst ingen teststicka/provsticka (vilket också stod med på listan jag skickade till honom med vad som behövs) så efter lite letande i lådorna så hitta han en en lång grillgaffel med två små spjut åt varsitt håll i ena änden som vi fick använda för att se om muffinsarna var genomgräddade, dekorationer tappades i golvet men killen ville ändå äta upp dom ändå osv. Nu hoppas jag att ingen tar illa upp för att jag skrivit ner allt detta för det är absolut inte illa menat, varje sån här liten detalj resultera i ett nytt gapflabb och de ena löste av det andra under hela kvällen kan man säga ;) Vi hade galet roligt och dom har nog lärt sig allt om hur man INTE ska göra ;) Men resultatet blev ju ganska bra ändå, dom var fortfarande mjuka och saftiga under det krispiga täcket :) Som tur var gillade alla både muffinsarna och frostingen. Alla fick prova på att göra dekorationer i sockerpasta och var faktiskt mer kreativa än vad jag hade föreställt mig. Så himla skönt gäng med mycket skratt och flabb. Tack snälla för inbjudan som jag fick bara två dagar innan det var dags, jag kommer för alltid att minnas denna kväll! 
Så härligt att jag till och med lyckats fånga massa skratt på bilderna :)


Titta så fina cupcakes dom gjorde :)

Fakta om RT = Round table
Round Table Sverige (RTS) är en ideell sammanslutning med syfte
– att främja kamratskap mellan unga män mellan 22-40 år från olika verksamhetsområden.
– att ge medlemmarna ökad kännedom om samhällslivet och om skilda åsikter.
– att understödja fritt och engagerat meningsutbyte.
– att stimulera medlemmarna till kontakter inbördes och med andra människor inom och utom landet.
– att även i övrigt gagna vänskap, förståelse och samverkan mellan människor.
RT-mässighet genomsyrar vårt arbete och organisationens syften främjas genom anordnande av möten med diskussioner, föredrag och annan verksamhet, genom arbete för internationellt utbyte och genom medlemmarnas aktiva deltagande i nationella och internationella möten. Propaganda för viss åsikt i politiskt eller religiöst hänseende får icke bedrivas inom RT-verksamheten.

RT startades faktiskt före LC, redan år 1943 och i dagsläget finns det 2300 svenska medlemmar i hela landet, sammalagt finns det 152 klubbar och dom finns i 51 stycken medlemsländer.

Männen i Arvika har tidigare testat på bland annat att bada i hamam, testat yoga, fått besök av medium, studiebesök i slakteri, studiebesök i kyrkan (gravtjänst), besökt bilkyrkogård, åkt pickup uppför ett stort berg, varit utomlands och nu även testat att baka cupcakes :) 

Visst låter det roligt att träffas varannan vecka och göra något roligt tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar