tisdag 4 juni 2013

Meline´s "första" tårta ;)

Minns ni att min stora lilla tjej hjälpte mig att baka för ett tag sen men jag skrev aldrig vad de skulle bli.. ;) Hon hjälpte mig baka en tårta som jag gav till mamma på mors dag, hon vill så gärna hjälpa till med allt nu för tiden och fick rita och greja på tårtan. Sen tog hon dock "sugarpastelappen" och knyckla ihop den och stoppa sen in den i munnen. Jag lyckades dock fånga den halvvägs in i munnen och räta ut den och "strök" lite på den så vart de så fint så. Eller fint och fint, de är väl inte i min konstklass direkt men de är ju i stort sett Meline som gjort tårtan så då får den väl vara okej.. :-)


Den jättefina blomman i bakgrunden fick jag av barnen ihop med andra presenter :-)

Inuti var de en liten specialare, 2 lager marängbottnar och emellan dom är det chokladbotten. Så fyllde jag den med jordgubbsmousse + mango och passionfruktsmousse :) Kan säga att de flesta blev överraskade när de helt plötsligt knastra till när de skärde upp den ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar