torsdag 13 juni 2013

Bröllopstårtor med Ängsblommor

När Marita & Tom skulle gifta sig i lördags så hade de bestämt långt före dess att de skulle bli mycket ängsblommor på deras bröllop så givetvis var de självklart att tårtan skulle gå i samma stil :) Var lite osäker på vad som räknas som ängsblommor och inte, lupiner och hundkex ville jag inte ge mig på utan de blev lite enklare blommor så som smörblommor, prästkragar, vitsippor, blåklint och blåklockor. Marita´s make Tom jobbar i Magnor som glasblåsare och hade därför gjort helt egentillverkade tårtfat till deras bröllop, de var verkligen jättefina och längst ner ser ni en hint om hur de blev med tårtorna på dom..  
 
Den stora tårtan innehåller vaniljbotten, Jorgubbsmousse och Glasscreme.
Den mellersta tårtan innehåller chokladbotten, Jappmousse och Hallonmousse.
Den minsta innehåller morotskaka och phiadelphiafrosting.
Alla tårtor är spacklade med smörkräm och täckt med sugarpaste.


De hade redan köpt ett brudpar men eftersom jag ville ta kort på tårtorna hemma så fick jag använda ett par som jag alltid har ståendes här hemma, bra ifall om att ;)



Så här blev de med deras egentillverkade tårtfat i glas samt brudpar också i glas :-)
Tack för att jag fick förtroendet att göra era tårtor, och tack för att jag fick visa bilden till alla mina läsare :)) Grattis ännu en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar