fredag 7 juni 2013

Joline´s STORA Doptårta med Bling-Bling -Arbetstid 24,5H-

I lördags var vi ju på min bästa kompis dop (till dom gjorde jag denna tårtan) och direkt efter vi kom hem från den så satte jag igång med nästa doptårta för redan dagen efter så var vi på dop igen. Denna gången var de sambons bästa kompis som hade dop för sin dotter Joline, och förutom att min fästman blev gudfar till henne så fick jag äran att göra tårtan :-) Fick fria händer så jag passade på att prova en del "nya" tekniker och sånt jag länge velat testa så som bubbleteknik, våningstårta som står på flera små tårtor osv. Måste säga att den tog mycket längre tid än jag trodde och mot slutet så skynda jag mig faktiskt väldigt för när klockan närma sig 02.30 tyckte jag de var läggdags med tanke på att jag dagen innan gjorde fisketårtan & doptårta och blev klar 01.30 och sen började med tårtan direkt efter vi kom hem från dopet så var de kanske inte så konstigt man blev lite sliten efter alla dom timmar. Denna tårtan tog sammanlagt 24,5 timme att göra och är nu den som tagit längst tid av alla tårtor jag gjort! Sammanlagt på arbetstid på helgens 3 tårtor blev 48,5 timme..! (dock är de uträknat på flera dagar så allt gjordes inte bara på helgen.)

Joline´s snälla föräldrar Sandra och Andreas blev iaf väldigt nöjda och sa att de var mycket mer än de förvänta sig och tacka så mycket både en, två och säkert fem gånger också ;))











Den fylldes med Jappmousse och Ahlgrens bilar fluff.
Beräknad till 80 personer.
 

2 kommentarer:

  1. Jättefin tårta, vad duktig du är!

    SvaraRadera
  2. Vilken lyxig doptårta! Kan bara tänka mig all tid & energi du lagt ner! Jättefin!

    Hälsningar Anna
    www.iannasskafferi.se

    SvaraRadera