söndag 29 oktober 2017

2 sorters spindelmuffins

Just nu är det mycket bakning inför halloweenfesterna som jag ska ha nästa helg, eftersom jag jobbade hela denna helgen. Jag hoppas att min bakning kan inspirera andra och att dom som kanske inte gillar halloween har överseende med att det just nu och en tid framöver kommer att bjudas på en hel del halloweenbilder. 
Dessa muffins (+ 20 stycken till) bakade jag i torsdags och sen fick dom åka ner i frysen precis som dom är i väntan på festen =) Så skönt att kunna baka lite då och då och frysa ner än att slippa baka dygnet runt dom sista dagarna före festen ;)
Muffinsformarna säljs i ett kit med ben och ögon på Panduro, spindlarna som ligger på den väldigt limegröna frostingen (färgen är mycket tydligare i verkligheten) är gjorda i sockerpasta. Spindelnäts-muffinsfatet köpte jag på ebay för några månader sen.




Recept på muffinsen + frosting (tog bort hallonessencen å körde naturell vaniljsmak) hittar du i detta inlägget! För att få 30st muffins gjorde jag en dubbelsats av muffinsarna, och 3 gånger receptet på frostingen vilket var helt perfekt. Delade sen frostingen i 2 och färgade ena halvan limegrön och andra halvan svart med progel gelefärg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar