fredag 13 januari 2012

Rapunzel tårta till Lukas

För ett tag sen ringde min gamla klasskamrat Karin och sa att de närmar sig Lukas födelsedag och ville gärna ha en ny tårta. Förra året fick han denna tårtan med Blixten McQueen men i år hade han en helt annan favorit nämligen Rapunzel :) Jag hade faktiskt inte sett filmen så jag visste knappt vad hon prata om men då jag sett andra bloggar som har gjort tårtor med detta tema så visste jag iaf att de var en tjej med långt, långt blont hår. Så efter samtalet lånade jag den filmen av mamma så jag kunde se den och samtidigt kanske få lite inspiration :) Förstår att detta är en väldigt populär film! Rapunzel har hela 27 meter långt hår, ja inte på tårtan då utan i "verkligheten", åh jag som tycker mitt hår är långt med jämna mellanrum med de är inte alls i närheten av hennes ;)

Iaf så var önskemålen Rapunzel sittandes eller liggandes på en gräsmatta, tre blommor eftersom de var 3 barn på kalaset och alla vill ju äta varsin och ödlan som var ett måste, när man såg filmen så förstod man ju varför den självklart måste vara med :)

Var meningen jag skulle gjort tårtan i eftermiddag-kväll så skulle Karin hämta den ikväll och ha kalas i morgon. Men så skicka hon igår att de blivit ändringar så hon kommer redan 10.30 och hämtar den. Shit, blev stressigt med bottnar och mousser och allt, sov knappt något så jag gick upp klockan 5 för att börja med tårtan och 10.10 blev jag klar så de var tur jag gick upp så tidigt..!
Är inte alls nöjd med tjejen, kan verkligen inte modellera människor, detta ser ju ut som en man utklädd till tjej..! Ajá, Karin blev iaf supernöjd och de tror jag säkert att Lukas också kommer att bli för jag vet hur glad han blev över förra tårtan, när jag hälsa på dom sist så prata han massvis om den tårtan och Karin berätta att han så gärna ville med och kika på Rapunzel och hade berättat för dom på dagis att han ska få en Rapunzeltårta =) Lite roligt att faktiskt en kille ville ha Rapunzel på sin tårta :D

Grattis Lukas på 4års dagen!
Snart fyller även hans lillebror år och jag kommer få äran att göra även den tårtan. Elliots första tårta någonsin, så roooligt :) 










Tårtan innehåller vaniljbottnar, vit chokladmousse med daimkulor och vaniljcreme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar