måndag 3 oktober 2011

Idag är de ingen vanlig dag.....

... för det är Millis födelsedag, Hurra, hurra, hurra! :)
Blir hela 25 år och de hade jag egentligen velat fira med massor av godsaker, bjuda på mat och ja jag hade massa planer men tyvärr så har jag absolut ingen ork över då de har varit massa att baka, flera kalas och hela denna veckan kommer gå åt till dop planeringar, sen är de bara att börja planera inför årets största fest nämligen Halloween. Blir skönt när oktober har passerats =)
Så jag har faktiskt fått lyssna på min kära sambos råd och faktiskt köpt färdiga kakor, känns inte alls bra men de känns som ett nödläge. Har också bara bjudit närmsta familjen eftersom jag egentligen inte alls orkar med ett kalas men mamma sa jag var tvungen...!
Hade planer på hur jag skulle göra tårtan men insåg att de vore skönt att slippa göra den då jag ändå gjort 8 tårtor (när veckan är över) och när jag fick en check med en gratis tårta av Frödige från Ica så kändes de väldigt skönt att bara gå dit och hämta ut den. Aldrig har de gått så snabbt att "planera" för ett kalas hehe ;)


Valde denna tårtan, någon som smakat den? Ska bli väldigt intressant att få smaka denna och de kommer bli väldigt kul att se familjens miner för de hade nog verkligen inte föreställt sig att få en köpetårta fast å andra sidan så förstår de nog varför :)

6 kommentarer:

  1. Frödinges tårtor är helt ok köpetårtor men hembakta är ju bäst :) Förstår att du inte orkar baka en till om du ska baka 8(!) stycken!
    Grattis på födelsedagen! :D

    SvaraRadera
  2. Grattis!! Ibland finns bara inte tid och då är det bra att man kan köpa färdigt :) Familjen förstår nog :)

    SvaraRadera
  3. Stort Grattis,hoppas du får en underbar dag och en massa bakpresenter

    SvaraRadera
  4. Stort grattis på din dag! Jag gillar Frödinges Schwarzwaldstårta faktiskt, jag brukar äta den när den fortfarande är lite fryst så att grädden smakar som glass, det är mums! :)
    Men herregud, 8 tårtor, är inte avundsjuk på dig! Var helt slut efter fyra tårtor förra helgen... lycka till i alla fall, ska bli kul att se dem sen!! :)

    SvaraRadera