tisdag 27 februari 2018

Fika till långväga släktingar...


Rätt som det är, eller lite då och då så bakar jag kakor eller andra bakverk som jag tidigare bakat och visat er samt delat med mig av recepten, och då brukar jag inte lägga in bilder varje gång jag tex bakar dom populära hallongrottorna eller snoddas osv för då skulle det bli ganska många bilder. Därför brukar jag oftast bara visa bilder när jag bakat något helt nytt första gången. Som tex denna semmelkladdkakan bakade jag den 11/2 för första gången och nu har jag redan bakat den tre gånger för att den var så himla god och lättvindig att göra när man får besök osv, banoofeepaj har jag säkert gjort tjugo gånger osv. Och idag fick jag långväga gäster (min farmor och faster Marie) och passade då på att ta fram lite klassiker från frysen men även baka den supergoda semmelkladdkakan vilket var väldigt populärt :)Efter besöket hos mig åkte dom vidare till syrran och hälsa på och tydligen hade dom inte orkat fika så mycket där, undrar vad det beror på hehe ;) 

De som syns på bilden här är semmelkladdkaka, toscakladdkaka, snoddas och hallongrottor. Alla recept finns här på bloggen, och då jag har lite dåligt med tid för blogginlägg och bara tänkte skriva lite snabbt så har jag inte tid att leta upp alla länkar som jag vanligtvis gör. Så tipset är att googla "Millis tårtor toscakladdkaka" eller vilket recept man nu söker på så brukar det finnas med bland dom första inläggen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar