måndag 1 oktober 2018

Mitt Table of Honour bidrag till Scandinavian Cake Show - Dessertbord i miniatyr -

Som många av er vet så var det ju Scandinavian Cake Show under helgen och inför den så gjorde jag 3 stycken nya tårtor som sammanlagt tagit mig 56 timmar att göra. Eftersom jag vann första priset förra gången med ett helt dessertbord så fick jag ju inte tävla i år men jag fick ställa ut med tårtor bland annat på Table of Honour där bara vinnarna får ställa ut, och eftersom jag tävlade med ett helt dessertbord och bara hade muffins och cakepops sparat sen dess så kom jag på att jag ville göra en tårta som ser ut precis som dessertbordet som jag tävlade med på SCS 2016 fast i miniatyr :) 
Och då menar jag verkligen miniatyr då kakorna på tårtan var 1 cm långa, cakepopsen var 2 cm, muffinsarna var 2,5 cm varav björnarna var 1,2 cm höga, tårtan på tårtan var 8x8 cm, spjälsängen var 3,5 cm osv så det var vääääldigt smått och pilligt vilket ni kanske kan få mer hum om storleken på om ni kollar på bilderna längre ner när jag har ett barnhuvud eller fingrar intill bakverken. Alla dekorationer är gjorda i sockerpasta/flowerpaste och själva tårtan är en frigolitdummy då den ställdes ut under flera dagar men allt runt om och ovanpå är ätbart. 


Vill du se bilder från dessertbordet jag vann med för att kanske jämföra dom med denna tårtan så hittar du dom i detta inlägget.



Denna tårtan tog sammanlagt 17 timmar att göra!







Det var dessutom väldigt svårt att göra en snygg gravid tjej som bara är 1,5cm lång...!



Förstår ni hur smått allt verkligen är? ;)
Så här såg det ut när mina bidrag stod på SCS 2018. Cakepopsen och muffinsarna hade jag alltså sparat i 2 år och stod med på dessertbordet jag tävlade med 2016.
Följ gärna min FB sida Millis tårtor och annat!

Bilder från dom andra tårtorna jag gjorde samt hela mässan kommer senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar