tisdag 30 oktober 2018

Glassmilkshake med blodsprutor

Får det lov att vara en supergod glassmilkshake med vispad grädde, hallonsås och blodsprutor.
Sprutorna fick jag på apoteket men eftersom handtagen var lila och jag inte tyckte att den färgen passade så bra till mitt projekt så lacka jag dom svarta ;) Passar perfekt som halloweendessert!

***********

Hallonsås: Mixa 1,5 dl frusna hallon tillsammans med 4 tsk vatten och 2 tsk socker. Sila bort kärnorna. Jag spädde ut hallonsåsen lite extra till själva sprutorna så den blev lite lösare i konsistensen. Räcker till 2 glas

Vispa grädde, 1,25 dl använde jag till 1 glas.

Glassmilshake: Mixa vaniljglass med lite mjölk, jag höftade och hällde i mer mjölk tills jag fick en lagom krämig konsistens.

Gör så här: Spritsa på hallonsåsen runt kanten och lite i botten, häll på milkshaken, spritsa på grädden och toppa med lite extra hallonsås och dekorera med en medecinspruta full av "blod" :)

Mer halloweenrecept hittar du här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar