söndag 28 oktober 2018

Halloween överraskningskakor med strössel/minismarties

Detta är alla barnens favoritkakor just för att man får sig en surprice när man tagit en tugga och det ramlar ut massa strössel i form av pumpor, dödskallar eller minismarties :) Passar ju perfekt på tex halloweenkalas eller halloweendisco för barnen. 

Jag bakade kakorna exakt som den beskrivningen jag la ut för ett år sen då jag gjorde Pyjamashjältarna överraskningskakor förutom att jag nu bara gjorde en halv sats vilket räckte till att få ut 18 delar som sen byggdes ihop och blev 6 stora kakor. Klippte ut mallar i papper och skar runt den för att få ut exakta delar. Spritsade sen på ögon och text med glasyr som jag färgat svart.

Mina tjejer var också med vid ihopmonteringen och fick äran att fylla kakorna med passande strössel :)








Mer halloweenrecept hittar du i Halloweenkategorin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar