måndag 15 oktober 2018

Minitårtor i kittlar med dödskallar, ben och ögon!

Idag tjuvstartade vi med lite halloweenfika på en måndag, och före middagen faktiskt, ingen här hemma klagade på det som tur var ;)
Jag bakade tårtbotten enligt 3 lika receptet men tillsatte jordgubbsessence + chokladknappar i smeten vilket blev jättegott, sen fyllde jag kittlarna med den och hällde på lite minismarties och toppade med limegrön (mycket grönare i verkligheten) Enchanted Cream med lime och jordgubbssmak och så dekorerade vi med dödskalle och ben strössel, godisögon, salta pinnar och sockerpastakulor. Jag fick hjälp av dottern att dekorera dom :) Längre ner kan ni se bilder på hur dom såg ut inuti..

Jag har ju läst massa bra om Funcakes Enchanted Cream mix och har varit sugen på att testa den ända sedan jag köpte den, och den var väldigt lätt att vispa upp men jag gillade verkligen inte smaken på frostingen, och trots att jag försökte dölja den med jordgubb och limeessence så var den ingen höjdare i denna familjen. Så gör jag om dessa någon gång så testar jag med mitt vanliga frostingrecept! Tårtbotten var som sagt jättegod iaf! :)


På denna bilden utomhus lyckades man få lite mer hum om att färgen var grönare än vad som syntes på dom flesta korten men den var egentligen ännu mer grön ändå. Tog 95 kort bara på dessa kittlarna för att sen välja ut dessa 5 ;) Och nedanför ser ni hur dom såg ut inuti.

Om ni vill ha ännu mer inspiration och tips på vad man kan baka för gött till Halloween, eller kanske få massa förslag på hur man kan duka, klä ut sig eller läsa om våra 30 favoritlekar som vi hunnit med på dom snart 16 åren i rad som jag firat Halloween så hittar ni över 50 blogginlägg i Halloweenkategorin! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar