fredag 26 oktober 2018

Halloweenbak med söta småtjejer!

I tisdags hade jag finbesök av bästa kompisen och hennes döttrar och vi passade på att "baka" lite halloweenfika :) Min äldsta dotter hade en egen ide över att hon skulle ha digestivkex, grön smet (glasyr), röd glasyr och några ögon och blev som en kursledare och berättade för dom andra barnen hur dom skulle göra. Bara titt så fina kakor dom gjorde helt på egen hand! Sen gjorde vi även glasskålar av choklad al´a Jack skellington och gravstensdesserter men där var jag "kursledaren" och visade dom hur dom skulle göra och sen fick dom själva släppa loss kreativiteten och göra sina alldeles egna skapanden. Även bästa kompisen Milla gjorde desserter och vi hade an kanondag med flera timmars skratt! Trodde faktiskt inte barnen skulle klara sitta i flera timmar men dom ville vara med på varenda ide ;) Lilla Julia som precis fyllt ett år fick dock bara titta på men det var en sväng som hon kom åt spritspåsen med chokladmousse så då såg det ut som hon kommit till himmelriket när hon smakade på den =) Vi andra fick en rejäl fika när allt var färdigbakat, och konstigt nog så var det väldigt svårt att få i dom middagen på kvällen ;)

Tack återigen för den här stunden, nu ser jag fram emot nästa bak som förmodligen blir julinspirerat :)

Nowelia, Alice och Meline :)








Titta så fina glasskålar dom gjorde helt själva :)
Här nedanför visar jag bilder på dom desserterna jag gjorde denna dagen!


Alla recepten hittar du i dom tidigare blogginläggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar