torsdag 20 augusti 2015

Tårta: Cat Grävmaskin

Minns ni tävlingen jag hade på min facebooksida (har samma namn som bloggen) i våras där jag lottade ut ett stort dekoreringskit och en egendesignad tårta?!
Blev i alla fall Emma som hade turen att få vinna en tårta och först nu hade hon anledning till fika eftersom sonen Wilmer fyllde år :)
Var riktigt roligt att modellera ihop denna grävmaskin. På morgonen den dagen jag gjorde tårtan så visste jag fortfarande inte vilken färg jag skulle göra tårtan i, men just när jag skulle börja så bestämde jag mig för grått med lite stentema. Är inte alltid man har en klar bild i huvudet innan man börjar men det brukar bli bra ändå. Kantbandet inspirerades jag utav hennes papptallrikservis som också hade sån bård på både glas, servetter och muggar. =)






Tårtan bestod utav vaniljbottnar, Ahlgrens bilarfluff och Jappfluff.
Täckt och dekorerad med SP
Antal bitar: 13

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar