söndag 30 augusti 2015

3D tårta Olof / Olaf FROST

Mitt största och yngsta fan Alex som snart blir 9 år älskar mina tårtor och följer varenda en (förra året fick han denna tårtan av mig och blev alldeles lyrisk och superglad), igår var det hans lillebrors tur att få en tårta och Alex fick några extra figurer eftersom han samlar på mina sockerdekorationer i sitt egna vitrinskåp :) Redan igår när han var här frågade han dessutom om jag ville göra hans tårta i år också =) 
Så himla söt kille alltså! :))

Av alla tårtor jag gjort genom åren så måste jag erkänna att jag nu verkligen fått kämpa för att få till denna tårtan, verkligen ALLT har krånglat och jag var nära på att kasta allt i väggen. Så otroligt frustrerande när det inte går att få till det så som man hade tänkt från början. Huvudet är i Rice krispies treat för att det inte ska bli för tungt men trots det så blev de tungt och armarna kunde inte bära upp huvudet som var min egentliga plan, därav några extra fula hål. Sen gick de knappt att få på den på tårtan då den bara ville tippa och sjunka ner i tårtan trots stödpinnar därav blev magarna lite rundare.. Men men, efter allt slit och tusen extra problem som att ett finger gick av och ett hårstrå osv så blev jag ändå hyfsat nöjd med tanke på att jag tidigare inte ens trodde jag kunde leverera en sån här tårta.. Åh som tur var så tyckte mamma Sandra att den var jättefin så då kunde man pusta ut ;) 

Tårtan är bara en 11 portioners (små bottnar) som fylldes med Glasscreme och Jordgubbsmousse.



Så här "rak och fin" var tårtan innan huvudet kom på och förändrade kroppen..!

Dom fick även 30 stycken Olof muffins´ar men dom får ni se en annan dag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar