söndag 2 augusti 2015

Bröllopstårta till Dömle Herrgård

Samma helg som jag gjorde denna Doptårtan hade jag alltså hela 8 tårtbottnar i kylskåpet samtidigt, (bild på det finns att se på min Facebook sida) eftersom jag dessutom gjorde dessa Bröllopstårtor till Stephanie som jag levererade till vackra Dömle Herrgård. Tog ca 1,5 timma dit och det väcktes lite minnen eftersom jag spenderade ett konfimationsläger just på den platsen fast för typ 12 år sen.. :) Så det var kul att se det igen och man såg med lite andra ögon nu än på den tiden ;)

Hur som helst så hade bruden ett kort på hur hon ville ha tårtan men hon hade en egen caketopper samt så skulle den stora tårtan stå på en stor trästubbe som tårtfat, dock har jag efter 8 dagar ännu inte hört något från henne och inte fått någon bild heller så ni får nöja er med mina där jag tillfälligt ställde på en annan caketopper.. 
Och i tillägg ville hon ha en liten 4 bitars glutenfri tårta i samma stil som huvudtårtan..

Alla duttar är spritsade med kristyr (tog väääldigt lång tid) och på 2 av våningarna sitter det väääääldigt många cirklar som jag "korvat ihop" och satt på, även det tog väldigt lång tid.. Höll på med tårtorna ca 15 timmar bara denna fredagen och var inte färdig förens långt efter midnatt. Vet inte exakt hur lång dessa bröllopstårtor tog att göra men sammanlagt ca 30 timmar..!







Handgjord sockerblomma :)

Tårtan bestod av vaniljbottnar fyllda med citronmousse + jordgubbsmousse med ett lager färska skivade jordgubbar. 
Antal bitar: 70

Den lilla tårtan innehåller glutenfri tårtbotten (efter 3 lika delar receptet) och har samma fyllningar som ovan. 
Antal bitar: 4

****

Här är en bild jag tog på vackra Dömle Herrgård! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar