torsdag 3 oktober 2013

KURS Ros och Nejlikor Sugarflowers bukett

I lördags var jag i Kungälv/Göteborg på tårtkurs med min fina vän Johanna som har Jojos tårtor :-) Vi skulle lära oss att göra en bukett med rosor och nejlikor, alla blommor och blad är gjort i flowerpaste (en typ av sockerpasta) så allt är ätbart förutom ståltråden (stjälkarna) :) 

Har ju tidigare varit på några kurser men aldrig har jag haft så roligt som vid denna kurs på Tårtdecor, vi var 12 stycken på kursen och alla var jättetrevliga och vi prata som bara den med allihopa så de var riktigt fin och mysig stämning :)
Nu vill jag bara gå på mer och mer kurser, de tråkiga är att de ju är 25 mil dit (en väg) och att jag blev ganska sliten efter att ha kört bil i 12 timmar på 1,5 dygn och inte var hemma förens 22.45. Men de var de värt för jag fick lärt mig massa och träffa massa nya personer som också brinner för denna hobby. 

En på kursen berätta att hennes kusin bodde i Arvika (där jag bor) och när jag fråga vad han hette så visa de sig att jag känner hans barn då syrran varit ihop med den ena, kom fram till ännu en gång att världen är bra liten, hehe ;)
Så här blev min bukett, rosa shimmer och massa glitter :-)
Blev en timmas övertid så ungefär 8h höll vi på med våra buketter. Svårt att tro att de tar så lång tid innan man gjort de själv ;)
Johanna gjorde en fin höstbukett :)
Å slutligen en bild på alla kursdeltagares buketter! Så himla kul att se att de kan bli så olika när man utgår från samma beskrivning, och i massa fina färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar