tisdag 15 oktober 2013

Halloween dessert - Oreo, chokladmousse och muffins i glas!

Idag gjorde jag en halloween-efterrätt, lite tidigt kanske men jag höll mig ju iaf till oktober månad ;) Mannen blir dock aldrig förvånad och är väl van vid halloweensaker (och andra tokigheter också för den delen) året runt :-O 

Denna gick iaf väldigt snabbt att göra och är så enkel så till och med barnen kan vara med.. I botten har jag ett lager med chokladmuffins som jag och barnen bakat (men har man inte tid att baka kan man lika gärna köpa färdiga), andra lagret är chokladmousse med crisp (ekströms) och på sista lagret ligger det krossade oreokakor. Sen har jag toppat det med ett gräddspöke som jag spritsat på. Penslade sen ögonoen med överbliven chokladmousse :) Var väldigt smarrigt :))
Massa fler tips på desserter, middagar, pyssel mm hittar du i kategorin Halloween här till vänster!

4 kommentarer:

  1. Rigtig fint ser det ud :)
    Hvor har du fundet de fine "spiders"?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tyvärr är de många år sen jag köpte dom och jag minns inte vart.. Har ju firat halloween i elva år i år och har ju samlat på mig en hel del grejer, har typ 10 flyttlådor med halloweensaker vilket är mer än vad jag har i julsaker.. :))

      Radera
  2. Tak. Vi (i Danmark) er ikke kommet helt i gang med Halloween, men det bliver bedre år for år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker inte de kommit igång så jättemycket i sverige heller (är väl mest jag haha) men de blir mer och mer som du säger även här =) För 11 år sen när vi börja fira halloween så var de knappt någon som visste vad halloween var men nu verkar de flesta veta vad de är även om inte alla firar de ;)

      Radera