lördag 12 november 2011

Citronpaj med marängtäcke

Häromdagen provade jag att göra citronpaj med marängtäcke, tyckte de lät gott och spännande men faktum är att den var väldigt sur, alldeles för sur. De var 3 hela citroner i pajen (både skal och saft). Visst jag klara äta den men jag skulle inte våga bjuda på den om de inte är till någon som älskar citroner och äter de som om de vore äpplen ;)  Eftersom jag inte blev nöjd med smaken så lägger jag inte ut något recept..!
Men bilder får ni ändå för man blir ju ändå lite lockad av hur fin den var, inte skulle man tro att vi var tvugna att kasta nästan hela pajen.. :(


3 kommentarer:

  1. Mmm jag älskar citroner, men det är farligt för mig att bjuda på eftersom jag inte själv upplever det som särskilt surt. Ett tips som jag fick av min granne som kommer från ett land där det äts mycket marängpaj var att använda lime istället för citroner. De ska tydligen inte ge samma sura smak. =)

    SvaraRadera
  2. Mmmm, detta låter supergott. Jag äter faktiskt citroner som äpplen.

    SvaraRadera
  3. va synd att de blev för mycket citronsmak.men finns många som gillar de syrligt och kan äta direkt från citronen
    ja skulle behöva din hjälp och all hjälp ja kan få,ja är finalist i ankarsrum tävlingen,hoppas du vill rösta på mitt bidrag,nr 8 jordgubbs sockerkaka
    http://www.facebook.com/questions/288657764501241/?qa_ref=qd

    SvaraRadera