tisdag 1 november 2011

4 olika Halloween Cupcakes

Ni som känner mig vet väl att jag fullkomligt älskar Halloween och tycker det är den bästa högtiden! :) Har faktiskt mer halloweenprylar än julsaker ;) I år var de nionde året i rad som vi firat Halloween, de är alltid jag och min syster som håller i allt och fixar lokal, kommer på massa lekar, fixar med priser och lagar maten. Varje år efter kalaset är man helt slut och tycker de är skönt att de ändå är över fast redan dagen efter så börjar man längta efter nästa halloween haha. I år var de lite mycket i oktober månad med 25 års kalas, vårat första dop och sen Halloween och de känns inte som man hunnit landa mellan varven så därför blev de inget maffigt dessertbord som de blev förra året. Men vi har redan börjat planera inför nästa år då det blir 10 års jubileum och då blir de större än störst =) Ska inte boka in något annat i oktober för då ska all tid gå till att planera :)


Muffinsen har jag gjort efter receptet saftiga vaniljmuffins och fyllt med dumle. De med gravstenar är toppade med nutellafrosting och chokladströssel och de med fladdermössen är det marshmallows & creme cheese frosting. Har tyvärr inte recept på dom då jag alltid höftar å slänger ihop frostingar på känn...


Gravstenarna är borstade med svart pulverfärg och målade med ätbar färg, fladdermössen har jag tryckt ut med pepparkaksmått och sen satt dit små strösselkulor som ögon.




















Här är en bild på hela gänget från i år :) (De skulle vara två till med men pga dödsfall blev de förhinder). Lyckas ni lista ut vart jag är? Och vem av dessa hemska varelser tror ni är min mamma, min syster eller min bror. Kan avslöja att brorsan ihop med sin tjej vann priset för årets bästa utklädnad :) De var brudparet och de kändes lite som om man var på zombibröllop hehe :) Nää nu ska de börjas planeras inför nästa år :)

10 kommentarer:

  1. vad fina!

    jag ska göra en halloweentårta imorgn med pumpor..min fanasti står stilla har du något tips?

    SvaraRadera
  2. Snyggaste Halloweencupcakesen jag sett :-)

    SvaraRadera
  3. Coola!
    Oj, att ni firar SÅ mycket! :) Tror jag vet vart du är på bilden ;)

    SvaraRadera
  4. Hej! Vill börja med att säga att du har en KANON bra blogg. Har tänkt att göra ett inlägg om fluff och såg att du hade lagt upp några förslag. Undrar om jag skulle kunna få låna det och givetvis länka till din blogg?
    Ha en helt underbar dag!
    Yesmin/vardaxlyx

    SvaraRadera
  5. Sabina: Tack! Google är väldigt bra när man begöver hitta inspiration, prova att sök där eller på cakecentral.com på exempelvis pumking cake.

    Linda: Tack vad glad jag blir :-) Jättekul att höra!

    Amy: Tack :) Ja de kanske inte är helt svårt att lista ut ;9

    Yesmin: Självklart är det okej :) Bara kul de =)

    SvaraRadera
  6. Tack för ditt besök i vårt kök, så kul för då hittade vi hit till dej:)
    Makalöst fina skapelser du fått till, helt otroliga!

    SvaraRadera
  7. Sååå fräcka cupcakes.. men ni alla var nästan ett strå vassare ;)

    SvaraRadera
  8. Snygga cupcakes! Gillar speciellt de med gravstenarna :)

    SvaraRadera
  9. Fantastiskt fint!!!

    SvaraRadera