torsdag 3 december 2020

Flera förslag på snygga Julpresenter / Julklappar

Det är väl ingen som missat vid detta laget att det pågår en pandemi och det inte händer så mycket roliga saker nu för tiden då allt som man brukade göra är inställt. Jag är ju med i Ladies Cirkel och är van att vi brukar hitta på nya roliga saker varannan vecka men nu har sitautionen ändras och förra veckan skulle vi ha julavslutning och det var prat på om vi skulle ställa in träffen eller köra digitalt. Som tur är så valde vi att umgås fast på distans, och jag valde ut ett av mina recept som alla skulle baka under mötets gång (valde en lättvindig knäckig pepparkakskladdkaka som går snabbt att slänga ihop). Och som en extra överraskning hade jag några dagar före mötet gjort i ordning 11 små julpresenter med en liten flaska glögg, en påse russin och mandlar, pepparkakor, skumtomte, chokladtomte och en liten servett och givetvis använde jag engångshandskar när jag gjorde i ordning detta. Jag rullade även ihop receptet så alla kunde inhandla det som behövdes å så körde jag ut detta till alla medlemmar och ställde på deras trappa och det blev sååå uppskattat. Så trevlig överraskning nu i denna annars så mörka tid! Och vi var väldigt tveksamma till om det skulle fungera att ha möte med så många deltagare och samtidigt baka på varsitt håll men det gick superbra och vi fick en riktigt trevlig avslutning trots allt :) Så får vi se till våren om vi får träffas på riktigt igen eller inte..

Dom som känner mig vet att jag älskar att pyssla med lite allt möjlig, älskar att vara kreativ och det finns ju många sätt att vara det på :) Så jag njöt verkligen när jag sammansatte dessa julpresenterna. Tänkte även passa på att tipsa om andra både julpresenter och andra mer vanliga presentkorgar som jag sammansatt vid tidigare tillfällen.



Här visar jag en liten julgodis blomma jag gjorde i julklapp till grannarna förra året där mamman är florist. Mer bilder och info hittar du i detta blogginlägget.
För några år sen gjöt jag egna chokladkakor å strödde på krossade pepparkakor på baksidan och dekorerade framsidan så fick alla fröknar varsin i present. Mer bilder å info hittar du i detta blogginlägget.

 Christmas cookie swap från 2021, mer bilder och info hittar du här. 



Sen vill jag även passa på att tipsa om massa andra presenter jag gjort som kanske kan vara till inspiration till någon. En hink med massa bilvårdsgrejer som egentligen var en studentpresent men kanske lika gärna passar som julklapp till en som gillar bilar tex. Eller en koffert med massa bra att ha saker till en som ska iväg och resa passar ju året om. Mer bilder och info om dessa presentförslag hittar du i detta blogginlägget.



Följ gärna min FB sida :)

Mer julrecept hittar du här :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar