torsdag 18 maj 2017

TV: Det stora tårtslaget - avsnitt 4

Efter förra veckans uppehåll av Tårtslaget så var det nu roligt att äntligen få titta på ett nytt program. Dock tycker jag fortfarande att det är väldigt läskigt och obehagligt att se sig själv på TV, väldigt roligt att se sina nya kompisar på TV´n men så fort jag dyker upp i rutan så gömmer jag mig bakom filten i soffan ;) 

Denna veckan var alltså temat "verklighet/realistiskt" och då det är ganska kort tid att bestämma sig på vad man ska hitta på så var kassettbandspelare något bland det första som dök upp i huvudet. Jag tänkte mig att tårtan skulle göras i verklighetsstorlek så att det skulle se så realistiskt ut som i verkligheten.. När jag står och gör kassetbandet så kommer Marie fram till mig och pratar lite och frågar då bland annat vad det är för musik på detta bandet..? Åh jag hade ju inte ens hunnit fundera på det men hävde ut mig ganska direkt att det kanske skulle vara A-Teens eftersom Marie var med i den gruppen och att det faktiskt var mina idoler väldigt länge som ung. Precis som jag berättar på filmklippet (som tyvärr inte visade hela på tv´n men se här under) så tog jag och syrran kort när dom uppträdde på någon konsert som visades på MTV, på den tiden man hade kameror med filmrulle inuti och vi använde slut på en hel rulle (extra stor rulle med 36 och inte 24 kort dessutm) och efter att mamma framkallade dessa så blev hon jättearg och tyckte det var slöseri med pengar haha ;) (Kanske får betala tillbaks det nu) Och dessutom blev korten ganska misslyckade eftersom man såg kanten på tv´n och även även MTV i hörnet så man såg väldigt tydligt att bilderna var tagna från TV´n och inte på en riktig konsert så dom bilderna hamnade i byrålådan och blev ett roligt minne med åren =) Så himla roligt att man nu dessutom, ett halvt liv senare är med i samma TV program som henne!!

 Jag fick ju lite otur i starten med tårtan med grejer som inte fanns på plats som behövdes köpas in osv som tyvärr tjuvade en del tid då man dessutom blev tvungen att skapa egna tårtbrickor osv i rätt storlekar. Men i det stora hela så blev jag väldigt nöjd med tårtan! Tårtan bestod utav vaniljbottnar, chokladfluff, passionsfruktsmousse med färska hallon.  Hela tårtan var ätbar och jag höll inte alls med om att tårtan skulle vara torr så det blev ett väldigt tråkigt slut och min resa var därmed avslutad :( Men jag är jätteglad att jag ens kommit med i programmet, bara det gör mig till en vinnare tycker jag, sen har jag ju faktiskt varit med halva säsongen och det är jag också supernöjd med. Jag vet ju att jag är duktig på att göra tårtor och kommer garanterat fortsätta tävla med tårtor på olika utställningar osv och då med fördelen att man slipper baka inom en vis tid. Aldrig mer att jag ställer äggklockan på 8h haha ;) Var otroligt stressigt att spela in dessa program och det var väldigt långa dagar, ibland från 06.30-23.00 och så hann jag aldrig varva ner innan läggdags så jag sov superdåligt. Så att få beskedet att man denna veckan behövde lämna programmet var både tråkigt, inte för att jag saknade stressbakningen utan för att man blivit som en stor familj och inte ville lämna dom andra deltagarna, men samtidigt var det en otrolig lättnad och glädje att få åka hem och träffa maken och våra döttrar. Har aldrig varit ifrån dom så länge så det var otroligt tufft bara att vara hemifrån så länge och inte ens ha möjligheten att ringa hem och prata med dom på flera dagar.

Hoppas att ni vill fortsätta att följa mina bakverk både här i bloggen samt på FB sidan.








Här ser ni hela videon om mina roliga minnen med A-Teens :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar