måndag 22 maj 2017

Tårta: Realism / Kassetbandspelare (Det stora Tårtslaget)

Här kommer lite fler bilder från tårtan jag gjorde i "Det stora tåtslaget" med temat realism/verklighetstroget. 
Tårtan bestod utav vaniljbottnar, chokladfluff, passionsfruktsmousse med färska hallon. Hela tårtan var ätbar, 4 stycken bottnar = 12 lager!
Det syns tyvärr inte på bilderna men själva högtalargallrerna hade rutmönster och var lite välvda. Alla dekorationer är gjorda i sockerpasta så allt är alltså ätbart! Fick många kommentarer angående kassetbandet att det verkligen såg ut som ett riktigt band med tanke på att den hade exakt rätt storlek som ett vanligt kassetband. Och trots att jag hann med mer dekorationer än jag hade planerat (sladden med väggkontakten och antennen var inte planerad) så räckte det tyvärr inte för att få stanna kvar en vecka till.
Men jag är supernöjd ändå med min insats på den korta tiden man faktiskt hade :)




Om ni vill läsa mer om avsnitt 4 eller se det roliga videoklippet där jag berättar om mina minnen med A-Teens (hela filmen visades tyvärr inte på tv´n), så hittar ni det i detta inlägget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar