torsdag 20 april 2017

TV: Det stora tårtslaget - avsnitt 1

Sååå var det äntligen dags att sätta sig ner i soffan med skämskudden framför sig för att se sig själv på Tv´n. Att se sig själv är både skitjobbigt, läskigt och lite roligt på samma gång! Var ju som sagt i höstas vi spelade in detta programmet och även om man vet hur det går så vet man ju inte hur dom klipper ihop allt osv. 

Inspelningen var på Siggesta gård i Stockholm som för övrigt var supermysig, vi bodde även där under hela inspelningsperioden. Alla deltagare hade varsitt hotellrum i en byggnad för sig. Första dagen lyckades givetvis mitt snabbtåg från Arvika vara 2 timmar sen så jag kom lite sent till mötet där vi gick igenom vart allt i köket var (fast det glömde man med en gång ändå typ), hur ugn, spis och kylskåp fungera osv. Fick träffa alla härliga deltagare och försöka memorera in deras namn :) Sen gjorde vi pressfotograferingen. Sen dag 2 så började vi direkt med avsnitt 1.

Jag hade ju som ni kanske förstår en del problem med mig, en ugn som var alldeles för bra så bottnarna blev lite, lite överstekta, en mousse som skar sig pga att jag inte hade mer tid att kyla ner den på, hann inte färdigt med alla dekorationer samt måla staketet silver, airbruchen fungera inte osv. Dessutom tog mitt vatten i kranen slut 4 gånger så jag fick ropa in arbetare för att fixa det och ibland fick jag låna lite vatten av Brenda som stod bakom mig :) Och sen var det som ni kanske förstår väldigt lite tid, bara 8 timmar hade vi på oss att göra en storslagen tårta på! Herre gud, hur kan man ens göra en tårta på så kort tid, den frågan ställde jag mig själv redan i förra säsongen när jag titta på programmet. Jag visste att tiden skulle bli svårast för mig som aldrig behövt stressa med mina tårtor hemma utan gjort dom i min egen takt. Så med tanke på den korta tiden och att jag faktiskt fick ihop en tårta och att jag hade något att visa fram domarna så var jag väldigt nöjd där och då. Trodde ju inte alls efter 7 timmars bakning att jag ens skulle bli färdig med varken kyrkan eller ena barnet så jag är glad att jag hitta supersnabba krafter och jobbade på i raketfart sista timmen ;) Nu när jag kollar på tårtan så är jag inte alls nöjd då jag ser alla skavanker och att finishen inte är så bra. Men som sagt massa krångel och ont om tid..!

Var en magisk känsla att få se inspelningslokalen första gången, så himla stort och häftigt! Förra året såg jag lokalen på tv och nu stod jag där på riktigt.. :)
Så här ser det ut bakom kulisserna och alla kameror ;)
Inte ofta jag tar en selfie på mig men här gjorde jag de :) Så ovant att läsa och höra om Marie-Louise Carlmark varje gång eftersom dom flesta känner mig som Milli men jag tror dom känner igen mig iaf ;)
Tänk att när jag var ung hade jag Marie och A-Teens som idol, och nu ett halvt liv senare så är jag med i samma TV program som henne. Riktigt coolt! :)
Å den där jäkla dekorutmaningen som gick helt åt skogen, kristyren var så himla lös så det bara rann å hade sig. Men det var ju iaf inte bara jag som hade det problemet :) Kul att jag är glad trots att jag ska lämna fram min fulaste tårta haha ;)
Ja det blev iaf en tårta tillslut :))
Temat var Film och jag gjorde tårtan utifrån filmen Familjen Adams :)



Åh denna olidiga väntan, sitta i detta rummet och vänta, vänta och vänta tills dom ropar fram ens namn å man ska gå ut till inspelningsköket för att se om man får stanna kvar eller om man åker ut. Världens jobbigaste väntan känsla någonsin!!
En bild på alla deltagares tårtor :) Alla är verkligen såå duktiga!
Tack snälla alla fina människor som hejjat på mig och taggat mig och skickat massvis av sms, samtal med mera. Blir så himla glad av att läsa alla fina ord ni ger mig :) TACK! Hoppas ni följer mig nästa vecka också!

Glöm inte att följa min FB sida :)

2 kommentarer:

  1. Sa till Robin att det var perfekt ju, så mycket som du gillar Halloween �� :-D

    SvaraRadera
  2. Ja det var lite så jag tänkte :)

    SvaraRadera