torsdag 13 april 2017

Chokladig Påsktårta till Radio reportern

Så här såg påsktårtan ut som jag slängde ihop lite snabbt när Jenny Tibblin på Sveriges Radio kom på besök igår En riktig chokladdröm, med chokladbottnar, oreokräm i 2 lager, skivade jordgubbar, spacklad med chokladsmörkräm och slutligen toppad med en rinnande ganache Så himla god!
Och detta är en väldigt enkel variant precis som jag nämnde i radioinslaget som finns att lyssna på genom min facebooksida "Millis tårtor och annat".  Jag tänker att detta är en tårta som alla klarar av att göra i och med att den är så enkel i sitt utseende och toppas av färdigköpta choklad dekorrationer som blir pricken på i´t :)


Alla recept finns ju här i bloggen, jag brukar alltid googla "Milli" och det jag söker, tex "tårtbotten 3 lika" så hittar man rätt länk direkt. 
Har använt mig av 3 lika receptet men bytt ut en del av mjölet till kakao, även chokladsmörkrämen är gjord efter grundrecept på vaniljsmör men med lite kakao i (spacklingen), fylld med Oreo cookies and cream och en rinnande Chokladganache.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar