tisdag 25 april 2017

Choklad cupcakes med Oreo cookies and cream

Har ju glömt visa dessa muffins som jag gjorde samma dag som jag gjorde påskmuffins och påsktårtan till radion. Jag älskar ju Oreos och även denna fyllningen som jag använt flera gånger. Har ni sett videoklippet jag lagt ut på min FB sida med en förhandstitt från tårtan jag kommer göra på torsdag i Det Stora Tårtslaget? Använder nämligen den här fyllningen där och försöker lura juryn att oreos växer på träd här i dom värmländska skogarna. Vi får väl se om dom går på det ;)

Jag använde mitt basrecept på amerikanska supersaftiga muffins men bytte ut 3 msk mjöl till 3 msk kakao.

Oreo Cookies and cream (Oreofrosting)
300g phialdelphia
2dl florsocker
3 dl grädde
1 pkt (154g) oreo kakor 
(1-2 msk marsanpulver)

* Rör ihop phiadelphia och florsocker
* Vispa upp grädden och vänd ner i phiadelphiamixen
* Krossa kakorna och rör ner i blandningen. Om fyllningen känns lös kan man ställa in den i kylen en stund, eventuelt tillsätta 1-2 msk marsanpulver (kallrörd).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar