söndag 7 februari 2016

Airbrushad ELSA - FROST tårta

För 2,5 år sen fick jag göra Thilde och hennes brors doptårtor en mycket annorlunda och rolig beställning. Och då var hon bara 6 månader och nu har hon redan fyllt 3år och jag fick återigen chansen att göra en tårta till henne men nu till hennes födelsedagskalas. Som så många andra tjejers favorit just nu så ville hon ha en tårta med Elsa på :) Nu har jag tappat räkningen på hur många frost tårtor jag gjort men det har blivit några stycken nu ;) Jag försöker använda min airbrush med ätbara färger så ofta jag kan då det är så himla roligt och blir sååå effektfullt, tycker jag iaf :) Synd bara att det tar så himla lång tid att sätta ihop alla delar och ta isär och rengöra osv men det är roligt så länge det varar ;)










Tårtan fylldes med Ahlgrens bilarfluff och jordgubbsmousse. Antal bitar: ca 13
Även isen är ätbar och jättelätt att göra, receptet hittar du här :)
Dockan är inte ätbar men hennes klänning är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar