onsdag 24 juli 2013

Nellie´s tårta med gosedjur + KÖKSRENOVERINGSSTATUS

För några veckor sen när jag gjorde Traktortårtan till Mirja och Christian som vi lärde känna på föräldrakursen då vi alla vänta första barnet, lärde vi ju även känna de andra paret Sara och Patrik och vi har setts regelbundet ända sedan maj 2011. Tänk att alla våra första barn redan fyllt två år, känns som de var igår vi gick där höggravida allihopa ;) Men sist ut föddes Nellie och de ville de såklart fira med en tårta jag gjort :) Känns alltid så kul att bli tillfrågad och givetvis hjälper jag så gärna till bara jag kan och har tid =)
Är väl nästan ett år sen Sara sa att hon ville ha en tårta och sen dess har de varit prat om väldigt många teman som tårtan skulle vara i då Nellie pendlat väldigt i intressen och favoritfilmer så som Pettson och findus, Nalle puh, djungel osv. Men tillslut bestämde de sig för att de fick bli en naturtårta med Nellie´s favoritanka. De är ett jättegossigt gosedjur som är med Nellie överallt så jag tycker de var ett väldigt bra val. Min stora tös som är 2 veckor äldre brukar ta denna ankan för Nellie varenda gång de ses och jag är lika förvånad varje gång över att hon tillåter de hehe ;) Så fort någon tar något för min tjej så ska hon nämligen ha tillbaks den på direkten annars blir hon arg, men Nellie delar gärna med sig av sina saker :))

Sara hade fullt upp med alla Kalasförberedelser så Patrik hämta tårtan och var säker på att alla skulle bli nöjda. Och de fick jag bekräftat med ett sms från Sara senare på kvällen där de stod: Har inte hunnit höra av mig har varit stressigt idag! Men är jättenöjd med tårtan!!! Jättefin och tycker du pricka in ankan väldigt bra!!! Och väldigt saftig och god med! Nellie åt mest dekorationerna såklart ;) Tusen tack! :) KRAM




Tårtan består utav vaniljbottnar fyllda med chokladmousse + lime och jordgubbsmousse med ett lager skivade färska jordgubbar.
Antal portioner: 27

*************************

Om någon är nyfiken på hur de går med våran köksrenovering som ska vara klart denna veckan så finns de flera bilder att se i Facebook gruppen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar