tisdag 30 juli 2013

2 helt olika 2 våningstårtor till 2 syskon i samma stil ;) -50/75 Pers-

I lördags ställde jag klockan på 05.00 för att gå upp och börja med tårtorna några timmar innan barnen vakna, jag hade varit uppe sen 03.00 pga store tösen som spydde konstant i 3 timmar! Nej hon var inte sjuk (då hade jag självklart inte gjort tårtor) utan hon har gjort så här flera gånger i veckan i ett halvår nu så de är "normalt".. Så jag var inte allt för pigg senare framåt dagen kan jag säga ;)

Men detta uppdrag var väldigt roligt att göra (trots tröttheten) eftersom de var lite annorlunda än de jag brukar göra. De blev 2 doptårtor till 2 syskon i samma stil men ändå helt olika, konstig förklaring kanske men ni fattar nog när ni ser bilderna ;) Lilla Thilde på 6 månader fick en ljusrosa tårta med converseskor på och storebror Nathanael på 4 år ville ha en med branbil, brandman och så var de väldigt viktigt att få slangen så den ser ut att ha sprutat vatten med en pöl framför :) De är deras mamma Yvonne som har bestämt precis hur tårtorna ska se ut så så jag har inte gjort så mycket mer än att följt hennes skisser/bilder ;)

Ett par dagar efter dopet fick jag detta mail:
Hej!
Ett stort tack för de fantastiskt fina och inte minst jättegoda tårtorna du gjorde till våra barns dop. Nathanael var mer än nöjd över sin brandbil/man tårta (vilket var himmelsk god måste jag säga) så det hade inte kunnat bli bättre. Naturligtvis blev alla våra gäster (75 st!!) oerhört imponerade över dessa två konstverk och beröm över tårtorna flödade! Du lär höra av oss igen :-) Vänliga hälsningar Yvonne











Den rosa tårtan består utav vaniljbottnar, fyllda med Gräddnougatmousse, Glasscreme och ett lager färska skivade jordgubbar.
Beräknad till 25 pers
 
Den blåa tårta bestod utav chokladbotten, fylld med Kinderäggsmousse och Daimmousse.
Beräknad till 25 pers 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar