tisdag 15 juni 2010

Tårtdekorationslåda

Gick upp klockan sju och har hunnit baka två olika tårtbottnar som jag tänkt frysa in så jag har färdigt och sen har jag gjort en tårtdekorationslåda och även hunnit duscha. Känns faktiskt bra att gå upp tidigt fast man har semester, man får mycket gjort och de blir mycket roligare när de gäller pyssel :-)

När jag var hos Lisa för att göra min första tårta så blev jag lite avundsjuk på hennes byrå full med massa tårtsaker, någon gång kanske jag också kan ha det men nu så här i början så fick de bli - man tar vad man har. Fick en portfölj av älsklingen som kommer ifrån Biltema med olika fack i som man kan flytta runt. Tyckte denna var perfekt för mina saker då jag inte har så mycket än, åh så kan jag ta med mig den om jag ska baka någon annan stans :D
Men den var ju lite tråkig då, så jag scrappade en framsida och limmade fast :) Är jättenöjd!! Men jag måste köpa självhäftande plast och dra över för att skydda de mer..

Den var ganska rugglig så jag hade tunn kartong som jag klippte ut och limma fast så de skulle bli slätt. Sen var de bara att börja tänka ut....

Åh så här blev de färdiga resultatet!

Och så här ser den ut inuti med alla mina tårtsaker :)

Igår prata jag om att kanske göra en midsommartårta men då skulle ju prästkrage passa väldigt bra å den utstickaren har jag ju inte. Så säger älsklingen men de är ju bara å köpa den då ;) Gooo da :D Trodde inte jag fick köpa något mer nu efter allt jag köpt de sista dagarna... Men jag tror kanske att jag kan använda vanliga blommor, har ju som sagt handlat väldigt mycket de sista!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar