fredag 4 juni 2010

Bakdag blir till tårtdag

Idag är ju dagen då jag ska till Lisa för att dekorera min första tårta (den jag gjorde förrförra året räknas inte) :D Har bestämt att jag ska göra en stor till älsklingen, har skissat upp en skiss och alla som sett den tror att de kommer bli jättebra. Får hoppas på det... Och så blir de en bit över har jag räknat ut så syrran ska få en minitårta hon ;)
Igår börja jag med att baka chokladtårtbotten eftersom den är lättare att dela när den stått kylt ett dygn. Dubbel sats räckte inte så efter att jag diskat klart allting och tårtbotten var klar så insåg jag att jag måste göra en sats till för att den inte blev så hög som jag hoppats på. Så de var bara att börja från början igen...
Ända ledtrådarna älsklingen har fått är att de ska vara svart på tårtan (eftersom den måste färgas 1 eller helst 2 dygn före) och så har han sett tårtfaten som jag pysslat ihop så han har sett storleken och den tyckte han var väldigt stor. Ska bli riktigt kul både att äntligen få göra denna tårtan och sen se vad han säger =)

Har också gjort en extra överaskning som han inte vet om och de är att jag har tvättat hans kläder (eftersom alla tider på kvällarna var upptagna så att han inte hade möjlighet) och så gjorde jag en påse med såna "överblivna" tårtbottenbitar så då har han ju fått en ledtråd till med vad för botten jag ska använda... Ställde denna påsen uppepå tvättkorgen så jag hoppas han blir glad =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar