tisdag 27 oktober 2020

Amerikansk Pannkakstårta till Halloween

Jag har ända sedan jag varit liten drömt om att få äta en pannkakstårta, något jag faktiskt aldrig gjort! Men nu gjorde jag en liten mini version med amerikanska pannkakor (eller egentligen plättar) som ju blir lite tjockare än vanliga svenska pannkakor. Smakade typ som våfflor och var jättegott ihop med grädde, sylt och olika bär. Och som ni kan se så var jag ju bara tvungen att få in Halloween temat även här och färgade därför plättarna orange, grön, lila och svart och dekorerade med en vanlig glasyr på smaksatt florsocker, vatten, gelefärg och tryckte sen dit lite ätbara ögon. Detta var verkligen en storhit bland barnen! Dock tog det ett par timmar innan allt var färdigt och mycket disk blev det ;)


Mer Halloweeninspiration och recept hittar du här!

Följ gärna min Facebooksida :)


Använde mig utav detta receptet på amerikanska pannkakor och gjorde sen som jag skrev i texten ovanför gällande färger och dekor.

Jag blev inspirerad hos Cook with Tina som är en mästare på pannkakor och gjorde en liknande pannkakstårta.

Gjorde även svenska monsterplättar samma dagen som finns att se i ett eget inlägg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar