torsdag 20 december 2018

Supergoda Daimrocks!!

För ett tag sen så åt jag Marabous Daimrocks och tyckte dom var så himla goda så jag tänkte att det kan ju inte vara så svårt att göra något liknande själv som julgodis till Jul. Så jag experimentera ihop ett eget recept och jag blev supernöjd och dom är verkligen fantastisk goda och en ny favorit bland julgodiset. Det roliga är att jag fick toppenbetyg för dessa även av folk som vanligtvis är väldigt kräsna å knappt äter något, när man lyckas göra något som passar den målgruppen då vet man att man har lyckats :-)

Vill du ha mer tips på julgodis så hittar du dom här!
Följ gärna min FB sida Millis tårtor och annat!


Recept Daimrocks, ca 25st
2 dl cornflakes
2 dubbeldaim hackade
200 gram marabou med daimbitar
ca 200 gram mjölkchoklad

Hacka daimen, smällt marabou daimchokladen och låt svalna lite, blanda ner cornflakes och daimbitarna och rör runt. Klicka ut små högar på en plåt med bakplåtspapper och låt stelna i kylskåp. Smällt mjölkchokladen och doppa sen alla daimrocks en och en och skaka av överflödig choklad och låt stelna i kylskåp igen. Färdigt!

2 kommentarer:

  1. "Your blog is a great example of how to write with authenticity and vulnerability. Your writing is always sincere and honest, and I appreciate the effort you put into sharing your personal experiences and struggles with your readers."
    kohls cash expired.

    SvaraRadera
  2. "I love how the writer is able to take complex topics and explain them in a way that's easy to understand."
    stores like ross.

    SvaraRadera