måndag 6 augusti 2018

Valnöt och Kolaglass på 4 ingredienser..

För ett tag sen så köpte jag en kolaglass med valnötter som var en helt ny kombination för mig och den var så himla god så jag bestämde mig för att testa göra en egen sån glass. Sagt och gjort, så fort jag fick lite tid över så använde jag mig utav mitt vanliga superlätta recept som bas men slängde i kolasås och valnötter också. Det är endast 4 ingredienser i glassen och den blev såååå krämig och god. Enda nackdelen är väl att det risk för att den tar slut väldigt fort! ;)

För att se många fler glassrecept som jag lagt ut i bloggen så hittar ni dom i kategorin Glass!


Det här behöver du:
5 dl vispgrädde
1 burk sötad, kondenserad mjölk (ca 400 g)
200 gram valnötter
ca 1 halv tub kolasås

GÖR SÅ HÄR:
Dela valnötterna lite lätt, dom flesta delades en gång. Vispa grädden hårt. Öppna burken med kondenserad mjölk, och rör ihop med grädden. Blanda ner vad du nu vill smaksätta med, i detta fall kolasås och valnötter och rör runt. ringla i lite mer kolasås i etapper och rör runt lite lätt så man fortarande kan se kolasåsränder i glassen (se sista bilden) Häll ut i en form, täck med plastfolie eller sätt på locket och frys 5-6 timmar. Ställ fram för att tina ca 10 minuter före servering. Sen är det bara att skopa upp och njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar