tisdag 14 augusti 2018

Härlig familjedag med massvis av aktiviteter!

Förra året var jag ju med på hembygdsdagen i världens finaste hembygdsgård som ligger i Älgå (bara 10 minuter från mig,) där jag hjälpte barnen att dekorera muffinsar och så höll jag i en demo om hur man täcker och dekorerar en tårta. Mer bilder från då hittar ni här. Hur som helst så blev det väldigt lyckat och det dröjde inte länge innan jag fick förfrågan om att vara med igen med just muffinsdekoreringsaktiviteten med barnen som ju är ett väldigt enkelt, snabbt och lättvindigt pyssel som passar alla åldrar. Denna gången bytte dom temat till Familjedag vilket var mer inriktat mot barnen och det fanns massvis av aktiviteter för dom så som fiskedamm, ansiktsmålning, linbana, hinderbana och så kunde man köra olika elbilar, gå en spännande vandring och kolla in spiksmedjan eller bygdemuseumet som ligger alldeles intill. Och allt var givetvis gratis. Så himla roligt och uppskattat!
Vädret var dock inte det bästa, det spöregnade hela dagen och jag visste att jag skulle stå ute i ett tält så jag pälsade på mig med flera lager kläder och när jag kom dit så fick jag veta att dom ändrat planerna så jag fick vara inomhus iaf, skönt på sitt sätt men det blev väääldigt varmt ;) Och trots det halvdåliga vädret (det klarnade upp och blev sol efter ett par timmar) så kom det faktiskt väldigt mycket barn, många mer än vad jag hade gissat på med tanke på vädret och muffinsarna tog slut så personalen fick åka och köpa fler :) Gissar på att det kom ca 60 barn och alla var lika glada.

Tack Kerstin H för dessa fina bilderna på mig och tjejerna när dom dekorerar cupcakes :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar