söndag 1 januari 2017

Vår 30 års / nyårsfest med massa glitter och 150m ljusslinga!

Så var 2016 slut och ett nytt år har börjat! Jag är säker på att det nya året kommer bli väldigt spännande :) Jag vill tacka för alla fina kommentarer jag får från er följare hela tiden :D TACK! God fortsättning på det nya året! 

Och så måste jag ju givetvis visa tårtan jag gjorde igår då jag och maken hade dubbel 30 års fest på självaste nyårsafton med massa glitter och 150 meter ljusslinga i taket. Var första gången jag gjorde en nyårstårta :)




Tårtan bestod utav red velvet bottnar och en creams chees fyllning med färska hallon och jordgubbar i 2 lager. Tårtan var ganska liten då den ena botten var 15cm och den andra var 10cm så sammanlagt beräknat för 11 portioner vilket räckte gott och väl då vi bjöd på så mycket mat innan.. :)

I flera dagar pyntade vi lokalen, tog några timmar att sätta upp 150 meter ljusslinga och sen tog det bara en kvart att ta ner, konstigt de där ;)

Fick återanvänd lite grejer från vårat bröllop också som ljusstakarna vi gjorde och blomarrangemangen :) "Den som spar han har" :)

1 kommentar:

  1. Gud vilken häftig tårta! Och vad roligt att få se festlokalen! Förstår att det tog tid med ljusslingan... ;)

    SvaraRadera