måndag 19 december 2016

Marsipan figurs kurs I väntan på Tomten.. 2016

Igår var det då dags igen för detta evangemang som jag var med på även förra året!
Mitt uppdrag var precis som förra året att pyssla marspanfigurer med både barn och vuxna. Lixom förra året var det väldigt populärt och det var fullt vid mitt bord i stort sett hela tiden, ända gången det var tomt var när alla barnen var med och dansade ringlekar och lyssnade på skådespeleri om Maria och Jesus. I tillägg till min aktivitet i Älgå församlingshem (Arvika) så kunde barnen dessutom pyssla med allt möjligt julgranspyssel tex, fiska i fiskdammen, byggde pepparkakshus (blev 11st fina kreationer då man bara fick göra ett hus per familj), dansa ringlekar, se skådespeleri och så bjöd Tomten på korv med bröd. En super rolig dag för hela familjen! Super roligt dessutom att det kom så himla mycket folk. Jag som tyckte det var många som kom i fjol men i år var det ännu mer folk! Tror det var runt 25 barn och säkert lika många vuxna, både pappor och mammor =)




Jag pysslade ihop en gris och en snögubbe i förväg så fick barnen välja vad dom ville göra, dom flesta gjorde en av varje och några gjorde helt egna figurer. Så himla roligt att se barnens fantasi och att en snögubbe eller gris kan se ut på så många olika sätt :) Här nedan är några av barnens figurer..
 
Här dekorreras det pepparkakshus för fullt =)

Sång och musik runt Tomten :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar