måndag 16 maj 2016

Barnens bidrag till Cupcakekalaset, första tävlingen gav vinst!

I helgen tävlade mina barn för första gången i barntävlingen på Cupcakekalaset i Kristinehamn :) 
De var faktiskt stora dottern själv som fråga varför inte hon fick göra en muffins och tävla ifjol när jag tävlade, hon mindes väl att de var barntävling också. Och dom har ju bägge gjort ganska mycket dekorationer å grejer i sockerpasta så jag tvekade inte med att anmäla dom till tävlingen när dom själva sagt att dom vill :)
Temat i år var djungel så barnen bestämde sig ganska direkt att dom skulle ha elefanter med, sen blev de lite fler djur på stora tjejens cupcake allt eftersom. 

Meline har väldigt bra självförtroende och berättade för många att hon hade gjort den finaste muffinsen och pekade gladerligen på vilken hon gjort ;) En som hon visa den för frågade om hon fick ta kort på henne bredvid den och frågade mig sen om det var okej att det publicerades i tidningen, det var visst en tidningsreporter hon raggat upp hehe ;) 



Jag måste säga att ja själv blev grymt imponerad av deras muffinsar som dom själva har gjort och bestämt designen helt själv! Jag visade lite olika tekniker hur man kunde täcka chokladmuffinsarna och sen bestämde dom vilken variant dom ville göra. Jag tycker ju såklart att deras muffinsar var dom finaste men det är ju folket som avgör och många röstar ju på sina vänner och släktingar och då vi inte hade med oss några (då det ändå är 13 mil bort en väg ) så är ja ändå supernöjd att Meline på snart 5 år hamna på 3e plats och fick ett presentkort på 300kr som kan användas i över 50 butiker samt en goodiebag med massa smått och gott, godisar, pez, pennor, såpbubblor, fikakupong med mera. Lilla dottern fick också en sån goodiebag eftersom alla barn som deltar får ett pris oavsett placering. Och direkt dom ropa upp namnen så sprang dom fram så fort dom kunde och kramade Cuppy Cupcake :) Så himla söta! En underbar dag trots dåligt väder.


Ps: Barnen planerar redan att dom ska tävla igen nästa gång ;)

*******

Denna muffinsen gjorde lilla dottern Nowelia som snart blir 4 år :)



Och denna muffinen gjorde Meline som snart fyller 5 år :)




Meline in action - full koncentration!


Här sprang Meline upp på scenen och hämtade sin vinst!
Här sprang Nowelia upp på scenen och fick en goodibag för att hon deltagit i tävlingen.
Denna superstolta mamman (jag) undrar ju såklart, Om dom är så här DUKTIGA nu som 4 och 5 åringar, hur duktiga är dom inte om 15 år då om de håller i sig? Dom kommer bli duktigare än mig ju!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar