fredag 23 augusti 2013

MITT NYA KÖK :-)

Ni som följer mig på Facebook har ju redan sett dessa bilder (och några till) men för er andra bloggläsare så tänkte jag nu visa er bilder från vårat sprillans nya kök :-) Jag och mannen har gjort Precis allt själv, Så här blev de tillslut :) Längst ner ser ni bild på hur köket såg ut före renoveringen, har bland annat slagit igen dörren, och de jag är mest glad över förutom att ha fått bort all den fruktansvärt fula träíga är att vi har ett nytt helt och fint golv, nu slipper jag oroa mig för att barnen ska få fliser hela tiden som de fick var och varannan dag med de gamla..




Älskar också min ide om att sätta diskmaskinen i arbetshöjd, nu slipper man böja sig hela tiden och de går superfort både att plocka in disken (man når både vattnet och soptunnan, de gjorde vi inte tidigare) och fylla igen :) Och man slipper barn som både klättrar i den och stänger av och startar hela tiden. Är verkligen helt kär i denna lösning som vi byggde helt själv då de inte fanns färdiga stommar där vi köpte köket.
Och givetvis ville jag ha ett stort vitrinskåp till alla mina utställningstårtor och sockerkonstfigurer jag gjort vid olika tillfällen och sparat. Har tidigare haft dom i ett vitrinskåp men tårtorna var för breda för de men nu fick jag plats med allt och har massa plats över dessutom :)

Så här såg köket ut när vi köpte huset förra sommaren..
Känner mig väldigt nöjd med allt vi fått gjort i huset på löpet av ett år..!  Vi har bland annat totalrenoverat badrummet, totalrenoverat köket, byggt igen en dörr, lagt golv, tapetserat om i 4 rum, målat om alla 7 husen/byggnader på gården, byggt husvagnsgarage och förråd (9x3m), byggt ett till vedskjul, bytt panna och vattentankar, byggt in en vägg i garaget, kopplat in en massa belysning i alla uthus, tagit bort en hundgård, massa stenplattor, sått gräs, byggt en sandlåda, lagat taket och fixat en miljon andra små saker som förmodligen ingen annan än vi ser/sett. Och mitt i allt detta har vi båda jobbat på vanliga jobben, gjort tårtor samt tagit hand om våra 2 små barn, en ettåring och en tvååring =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar