söndag 23 december 2012

2 sorters snabba Praliner

Igår kom äntligen mina nya pralinformar och jag bestämde mig för sent igårkväll att göra några snabba praliner, eller snabba och snabba, det tar tid när man ska pensla skalen 3 gånger för att sedan kunna fylla dom. Vill du veta exakt hur jag gjort så har jag en steg för steg beskrivning här! Den ena sorten fyllde jag med nougat samt hasselnöt (älskar dom), och hjärtanen fick bli ett experiment med nougat, vit choklad, mjölkchoklad och krossade cornflakes (även dom blev jättegoda!).



Och så här ser dom ut innuti :-) Hjärtanen är härligt krispiga pga cornflakesen och jättegoda med både nougat, vit choklad och mjölkchoklad. Den första pralinen är lite traditionell eller ett säkert kort rättare sagt med mjölkchokladskal, nougat och hasselnöt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar