tisdag 12 oktober 2010

Höst muffins =)

Idag börjar jag sent på jobbet och kom på att jag hade lite tid över så jag slängde ihop en sats med vaniljmuffins och fyllde dom med Lemon curd. Var första gången jag åt Lemon Curd och jag måste säga att den var väldigt god :) Sen gjorde jag en ny sorts frosting - Vanilj och marsmallowsfrosting med kakao för å få den brun. Var väldigt god, kul att prova sig fram med nya smaker :)
Har gjort i ordning en låda som jag ska ta med till arbetskamraterna och en låda som darlingen kan ta med till garaget efter jobbet. För grabbarnas del så behöver man inte vara orolig för om de ska gilla dom för de vräker i sig allt de kan få tag på, haha. Å mina arbetskamrater tror jag också kommer till att uppskatta lite muffins bara så där :)

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att bjuda på fika, det uppskattas alltid. Jättefin cupcake!

    SvaraRadera
  2. Härliga cupcakes, Lemon curd är verkligen gott, fast jag brukar göra egen, 100 gånger godare :-)

    SvaraRadera
  3. Tack allihopa för kommentarerna! De värmer verkligen :)

    Cupcakesfluffan: Har du receptet på lemon curd på din blogg? Har läst att man kan göra egen men inte kommit så långt att jag sökt recept hehe. Låter krångligt men man kanske skulle prova göra det också någon gång =)

    SvaraRadera