onsdag 20 oktober 2010

Halloween inspiration

Jag verkligen älskar Halloween och längtar faktiskt mer till Halloween än till julafton =) Jag och syrran har annordnat en Halloweenfest med middag varje år i typ 8 år eller så, så för oss är de en tradition och de är väldigt kul att få känna sig som barn ibland med att klä ut sig och leka massa fåniga lekar haha :)

I år har jag inte helt bestämt mig för vad jag ska baka, eller jag vet på ett ungefär men tårtan är de svåra och där har jag inte helt bestämt mig. De är alltid så himlans mycket att göra inför denna middagen så jag borde egentligen bara göra en enkel variant som går snabbt att göra men samtidigt så vill man ju kanske lägga ner tid och verkligen visa vad man kan..?

Här får ni iaf lite inspirationsbilder på vad jag gjort tidigare, dock är detta långt ifrån allt som serveras men jag hittar inte alla bilder. Hoppas ni kan bli inspirerade! Vill ni läsa mer om varje sak eller se recept så kan ni kolla på Millis Gravkammare.



3 kommentarer:

  1. Härliga bilder!
    Jag gillar julen mer, men har börjat tycka om Halloween. Gillar dock inte tiggande barn som står och "kräver" godis i dörröppningen (Nu är jag ju snälla-tant-Erika, så naturligtvis har jag handlat godis till de så barnen... men jag gillar ändå inte tiggandet).
    Vet inte om det blir någon fest i år, vi får se. :-)

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag tycker det är helt underbart när folk går in för någonting så mycket Milli! Nu vet jag vart jag skall vända mig om jag skulle få för mig att hålla i ett halloweenparty igen! Gjorde det för omkring 10 år sedan och det var kul, men det har liksom inte blivit av sedan dess ;-) Skall bli spännande att se vad du hittar på i år!

    SvaraRadera
  3. Erika: Kul att du gillar bilderna trots att de är många år sen jag gjorde dessa saker, de var innan man lärde sig hur en kristyr ska se ut osv *skratt*. Jag gick också å "tiggde" godis någon gång när jag var mindre, tyckte de var jättekul. Å man gör ju de på påsk också så jag tycker väl inte att de är så annorlunda men alla kan ju inte tycka lika :)

    Hanna: Haha jo jag går nog verkligen in i det =) Man sover ju knappt någonting nätterna innan för de är så himlans mycket att göra. Man längtar som bara den till middagen men man längtar nästan tills de är över också för att de tar sån himlans tid. Men jag lägger in bilder här allt eftersom och hoppas att gästerna inte kikar in här =)

    SvaraRadera