måndag 26 juli 2010

Tårtuppdatering...

Igår direkt efter jobb var de hem å snabbt äta och sen börja med tårtbeställning nummer 1. Den var inte alls rolig att göra måste jag säga, blev inte alls som jag ville å ett tag hade jag lust att bara kasta och stå och stampa på hela tårtan men älsklingen är så lugnande och säger hela tiden "lugnt de ordnar sig de ser bra ut" så tillslut fick jag ordning på den så den ser någorlunda okey ut. Blev klar klockan 12 igårkväll/natt och idag var jag tvungen att stiga upp vid sex för att nu börja på beställning nummer 2. Vid två ska den hämtas och i eftermiddag ska vi på kalas till Tintin som fått tårta nummer ett. Sen är de hem igen och börja baka och göra mousser inför testprovningen i morgon. Å i morgon blir de ju tårtdekorering igen, om sockerpastan räcker vill säga.. Så jag kommer nog vara helt slut på tisdag kväll men de är ju mitt eget val. Ser fram emot fredag då jag har noll planer =)
Bilder på tårtorna kommer senare, håll ut ;)

Var visst koncentrerad redan vid gräddlagret ;)

Fortfarande koncentrerad...
Å ännu mer koncentrerad :)
Fick förresten en ny "tårtkompis" igår när jag jobba. Var en kund inom och fråga om vi sålde utstansare med fjärillar. Sen blev vi ståendes och prata tårtor i säkert 20-30 minuter. Hon hade hållt på i 5-6 år och visa massa bilder på sina tårtor och gav tips och grejjer. Då känns de extra kul å jobba när man möter såna glada å trevliga människor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar